Unicef alerta que la segregació escolar és un factor de risc social

Aquest informe d’UNICEF, presentat a octubre de 2011 i elaborat per l’equip d’investigació IFAM (Infància i adolescència en ambients multiculturals) de la Fundació Pere Tarrés (Universitat Ramon Llull), en col·laboració amb UNICEF Espanya, té per objectiu principal exposar els diferents factors de risc social que pateixen els fills i filles de famílies immigrades des de l’òptica dels professionals de la intervenció social. En l’àmbit escolar, entre aquests factors de risc, s’hi destaca l’existència de dèficits en la seva acollida al sistema educatiu i, entre aquests, la seva segregació entre centres i dins dels mateixos centres, que dificulta les oportunitats d’integració social i educativa d’aquests infants i joves immigrats. L’informe insta les administracions, institucions i professionals que estan en contacte amb aquest col·lectiu a desenvolupar polítiques adequades per a la prevenció d’aquests factors de risc. De les vint-i-cinc recomanacions que s’hi formulen, n’hi ha dues que remeten directament a la lluita contra la segregació escolar, particularment la distribució de l’alumnat immigrat entre centres, per evitar guetos, i evitar els processos de segregació interna en els centres. A més, també parla de posar en valor el fet intercultural dins dels centres, com a factor de riquesa educativa.

Deixa un comentari