La OCDE alerta sobre la segregació

La OCDE ha publicat l’Informe Equity and Quality in Education: Supporting Disadvantaged Students and Schools (2012, OECD Publishing), on es recomana administrar la tria d’escola per evitar la segregació i l’augment de les desigualtats. L’informe remarca que roporcionar plena llibertat d’elecció d’escola als pares pot donar per resultat la segregació dels estudiants segons les seves capacitats i antecedents socioeconòmics, i generar majors desigualtats en els sistemes educatius. Per això recomana que es dissenyin normes de selecció que equilibrin l’elecció amb mesures per limitar el seu efecte negatiu en l’equitat. Recomana tres tipus de mesures:

  1. Que les regles que regulin la llibertat d’elecció tinguin en compte l’equitat per tal d’assegurar una distribució més diversa dels estudiant i evitin que les escoles més demandades seleccionin només els “millors” estudiants.
  2. Que s’asseguri que els estudiants més desavantatjats són atractius per les escoles de més qualitat, per exemple a través dels incentius econòmics a les escoles que matriculen els estudiants més desavantajats, l’atenció als mecanismes de selecció de les escoles (el procés de matrícula, els criteris d’admissió, els costos adicionals que cobren a les famílies) o l’ús de txecs o reduccions d’impostos que assegurin que els estudiants de famílies desavantatjades poden permetre’s les millors escoles.
  3. Conscienciar i agumentar l’accés de les famílies dessavantatjades a eleccions més ben informades.

Deixa un comentari